8 קווים מנחים לעיצוב אתר מדהים שאתם פשוט חייבים להכיר

עיצוב אתרים ואנימציות

תוכן עניינים

כשמדובר בעיצוב או בעיצוב מחדש של אתר, זה יכול להיות קל לנתק את האסתטיקה. "הגוון הכחול הזה פשוט לא נראה בסדר

האם לא יהיה מגניב שהלוגו יהיה בצד הימני של המסך? …. מה אנחנו שמים GIF מונפש ענק באמצע עמוד?"

עם זאת, אם אתה באמת מנסה להשיג משהו באמצעות האתר שלך (למשל, מודעות למותג, יצירת לידים וכו '), תצטרך להתמקד יותר מאשר רק באיך נראה האתר שלך.

בעולם בו יש לאנשים יותר ממיליארד אתרים שהם יכולים לנחות עליהם, עליכם לוודא שעיצוב האתר שלכם מותאם לשימושיות

(כמה קל להשתמש באתרכם) וחוויית משתמש (עד כמה האינטראקציה המהנה עם האתר שלכם היא משתמשים בפועל).

עכשיו אתה יכול לבלות שנים בחקר הפרטים הקטנים של השימושיות וה- UX, אך לצורך מתן נקודת קפיצה, ריכזנו עבורכם את הרשימה הבאה של הנחיות מועילות שיחולו על הפרויקט הבא שלכם לעיצוב אתרים.

1) שמרו על זה פשוט

אמנם המראה והתחושה של אתר האינטרנט שלך חשובים, אך רוב המבקרים לא מגיעים לאתר שלך כדי להעריך עד כמה החלקלק של העיצוב הוא חלק.

במקום זאת, הם מגיעים לאתר שלך כדי להשלים פעולה כלשהי, או כדי למצוא פיסת מידע ספציפית.

הוספת אלמנטים עיצוביים מיותרים (כלומר אלמנטים שאינם משרתים מטרה פונקציונלית) לאתר שלכם, רק תקשה על המבקרים להשיג את מה שהם מנסים להשיג.

מנקודת מבט שמישית ו- UX, הפשטות היא חברך. ואתה יכול להשתמש בפשטות במגוון דרכים שונות. הנה כמה דוגמאות:

  • צבעים
  • עובדות
  • גרפיקה

2) שמירה על היררכיה

ההיררכיה החזותית קשורה באופן הדוק לעיקרון הפשטות, כרוכה בסידור וארגון של אלמנטים באתר כך שהמבקרים באופן טבעי ימצאו את הדרך אל האלמנטים החשובים ביותר.

זכרו, כשמדובר במיטוב לשימושיות ו- UX, המטרה היא להוביל את המבקרים להשלים פעולה רצויה, אך באופן שמרגיש טבעי ומהנה.

על ידי התאמת המיקום, הצבע או הגודל של אלמנטים מסוימים, אתה יכול לבנות את האתר שלך בצורה כזו שהמבקרים יימשכו אל אותם אלמנטים תחילה.

מה שכן, זהו האלמנט היחיד שמעל לקפל שמשתמש באותו צבע סגול כהה, שמושך את תשומת ליבכם באופן טבעי.

3) ניווט באתר

קיום ניווט אינטואיטיבי באתר שלך הוא קריטי כדי להבטיח שהמבקרים יוכלו למצוא את מה שהם מחפשים.

באופן אידיאלי, מבקר אמור להיות מסוגל להגיע לאתר שלך ולא יצטרך לחשוב בהרחבה היכן עליו ללחוץ הבא – מעבר מנקודה A לנקודה B צריך להיות נטול כאבים ככל האפשר.

להלן מספר טיפים לייעול הניווט באתר שלך:

שמור על מבנה הניווט הראשי שלך פשוט (ובסמוך לראש העמוד שלך).
כלול ניווט בכותרת התחתונה של האתר שלך.

השתמש בפירורי לחם בכל עמוד (למעט עמוד הבית) כך שאנשים מודעים לשביל הניווט שלהם.

כלול תיבת חיפוש בסמוך לראש האתר שלך, כך שהמבקרים יוכלו לחפש לפי מילות מפתח.

אל תציע יותר מדי אפשרויות ניווט בדף.

אל תחפור עמוק מדי. ברוב המקרים, עדיף לשמור על ניווט לעומק של לא יותר משלוש רמות.

כלול קישורים בעותק העמוד שלך והבהיר לאן קישורים אלה מובילים.

מצביע נוסף: לאחר שתסתפק במה שיהיה הניווט הראשי (העליון) של האתר שלך, שמור עליו על עקביות.

התוויות והמיקום של הניווט שלך צריכים להישאר זהים בכל עמוד ובדף באתר שלך.

4) עקביות

בנוסף לשמירה על אחידות הניווט באתר שלך, המראה והתחושה הכלליים של האתר שלך צריכים להיות עקביים בכל דפי האתר שלך.

רקעים, ערכות צבע, גופנים ואפילו נימת הכתיבה שלך הם כל התחומים שבהם להיות עקביים יכול להשפיע לטובה על השימושיות ועל UX.

זה לא אומר, עם זאת, שכל עמוד באתר שלך צריך להיות בעל אותה פריסה מדויקת.

במקום זאת, עליך ליצור פריסות שונות לסוגים מסוימים של דפים (למשל, פריסה לדפי נחיתה, פריסה לדפי מידע וכו '), ועל ידי שימוש בפריסות אלה בעקביות, תקל על המבקרים להבין איזה סוג של מידע שהם עשויים למצוא בדף נתון.

5) נגישות

על פי comScore, צריכת האינטרנט לטאבלטים גדלה ב -30% בין 2013 ל 2015.

צריכת האינטרנט הסמארטפונים צמחה, בינתיים, 78% באותה תקופה. התשלום כאן:

על מנת לספק חוויית משתמש נהדרת באמת, האתר שלכם צריך להיות תואם למכשירים השונים (ומערכות הפעלה ודפדפנים) בהם מבקרים המשתמשים שלכם.

ברמה גבוהה פירוש הדבר השקעה במבנה אתר גמיש ביותר – כמו עיצוב מגיב.

עם אתר מגיב, משתנים את גודל התוכן באופן אוטומטי ומשתנים אותו מחדש כך שיתאימו לממדים של כל מכשיר בו מבקר משתמש.

ברמה נמוכה יותר, שיפור הנגישות יכול להיות פשוט כמו הוספת alt-text לכל התמונות שלך (כך שמבקרים שלא יכולים לראות תמונות בדפדפיהם עדיין יכולים להבין מה בעמוד).

בסופו של דבר, חשוב יותר שאתר האינטרנט שלך יספק חוויה נהדרת בכל פלטפורמות שונות לעומת שהוא צריך להיראות זהה בכל הפלטפורמות האלה.

וזה אומר פירושו הקפדה על מוסכמות עיצוב ספציפיות לפלטפורמות במקום לנסות לסחוט אלמנטים ייחודיים שמשתמשים בפלטפורמה ההיא אולי אינם מכירים.

זה מוביל אותנו לעיקרון הבא שלנו …

6) קונבנציונליות

ישנן מוסכמות מסוימות לעיצוב אתרים אשר במהלך השנים משתמשי האינטרנט התוודעו יותר ויותר. כנסים כאלה כוללים:

  • לאחר הניווט הראשי יהיה בראש (או בצד שמאל) של הדף
  • בעל לוגו בפינה השמאלית העליונה (או במרכז) של הדף
  • לאחר שניתן יהיה ללחוץ על הלוגו הזה, כך שהוא תמיד יחזיר מבקר לדף הבית
  • לאחר קישורים משנה צבע / מראה כשאתה מרחף עליהם

אמנם יתכן שמפתה לזרוק את כל המוסכמות העיצוביות האלה מהחלון למען היותן מקוריות לחלוטין או ייחודיות, אך זו (כנראה) תהיה טעות.

זה יהיה דומה להכנסת ההגה של המכונית למושב האחורי, כלומר: זה יבלבל אנשים.

על מנת לספק את החוויה הטובה ביותר האפשרית למבקרים באתר שלך, נצל את העובדה שאתה כבר יודע אילו סוגים של חוויות אינטרנט הם מכירים.

אתה יכול להשתמש במידע זה כדי להקל על האתר שלך במבקרים לנווט.

7) אמינות

בסופו של דבר, שימוש במוסכמות לעיצוב אתרים – אלמנטים עיצוביים ואסטרטגיות שהמבקרים כבר מכירים – יכול לעזור להעניק לאתר שלך אמינות רבה יותר.

ואם אתם שואפים לבנות אתר המספק את חווית המשתמש הטובה ביותר האפשרית, אמינות (כלומר כמות האמון שהאתר שלכם מעביר) יכולה לעשות דרך ארוכה.

אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את אמינות האתר שלך היא להיות ברורה וכנה לגבי המוצר / השירות שאתה מוכר באתר.

אל תגרום למבקרים לחפש עשרות עמודים כדי לגלות מה אתה עושה בפועל.

במקום זאת, היו מקדימים את זה, והקדישו נדל"ן כלשהו להסביר את הערך שמאחורי מה שאתה עושה.

8) המשתמש במרכז

בסופו של יום, השימושיות וחוויית המשתמש תלויות בהעדפותיהם של משתמשי הקצה.

(אחרי הכל, אם אתה לא מעצב עבורם … למי אתה מתכנן?)

לכן בעוד שהעקרונות המפורטים ברשימה זו מהווים נקודת פתיחה נהדרת.

המפתח האמיתי לשיפור העיצוב של האתר שלכם הוא לבצע בדיקות משתמשים, לאסוף משוב ולבצע שינויים על סמך מה שלמדתם.

שתפו את הכתבה עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.